راهکارهای تحول در صنعت کشتی سازی ایران

ترابر نیوز:

ایران هم اکنون بزرگترین ظرفیت های ساخت کشتی های غول پیکر را دارد میلیاردها دلار جهت ایجاد این زیرساخت های مهم و اساسی هزینه شده  ایزوایکو دارای ۳۸۰ هکتار زمین نزدیک شهر بندرعباس و در حاشیه دریا با مدرن ترین امکانات در اختیار دارد حوضچه ساخت کشتی های اقیانوس پیما و حوضچه تعمیر اینگونه کشتی ها در این شرکت ساخته شده و بستر برای ساخت انواع کشتی های غول پیکر وجود دارد ایزوایکو یا همان شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران آماده شکوفایی است و این شکوفایی زمانی محقق می شود که در ابتدا شرکتهای کشتی رانی ایران خصوصا شرکت کشتیرانی و ملی نفتکش و نیروی دریایی ارتش سفارش ساخت انواع کشتی هایشان را به این شرمت بدهند و خصوصا نیروی دریایی ارتش می تواندبا بستر ایجاد شده قوی ترین ناوهای جنگی را در این شرکت سفارش ساخت دهد دولت باید بودجه ساخت ناوهای جنگی مدرن که قدرت دفاعی کشور را دوچندان می کند در اختیار نیروی دریایی جهت سفارش ساخت این ناوهای بزرگ قرار دهد. 

شرکت ایزوایکو دارای نیروی مازاد بسیار است لذا این نگرانی وجود دارد که پولی که جهت سفارش ساخت کشتی پرداخت می شود صرف پرداخت خقوق هزاران کارگر این شرکت شود لذا ضرورت دارد برای هر سفارش ساخت حساب مشترکی بین سفارش دهنده و ایزوایکو ایجاد و هر گونه هزینه ای با نظارت کامل سفارش دهنده انجام شود دوم اینکه ایزوایکو می بایست از مدیران بازنشسته شرکتهای کشتی سازی بزرگ بین المللی جهت مدیربت پروژه ها استفاده و توان مدیریت و برنامه محوری را در آن شرکت ارتقاع دهد سوم اینکه بابت تاخیر در ساخت باید جریمه پرداخت نماید اصلی ترین انتقاد به ایزوایکو تاخیرات طولانی این شرکت در اجرای پروژه های گذشته است که باید به هر طریق ممکن به کشتیرانی ها این اطمینان خاطر را بدهد که سرموعد به وعده های خود عمل می کند و سازمان گسترشربه عنوان مالک سهام این شرکت نیز می بایست تضمین کننده این تعهدات باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *