حفرسالانه ۶کیلیومتر تونل مترو با دستگاهTBM سی میلیون دلاری

ترابر نیوز:

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حال حاضر سرعت حفر تونل با روش دستی به طور متوسط روزی یک متر است که با بکارگیری این دستگاه به ۱۵تا ۲۰متر در روز افزایش می یابد.

مهندس بهنام خشنودی قائم مقام معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در جریان بازدید مسئولان حمل و نقل شهری از خط ۷ متروی تهران اظهار داشت: با استفاده از دستگاه TBM که در نوع خود بزرگترین و پیشرفته ترین دستگاه حفار تونل محسوب می شود و بیش از ۹ متر قطر و ۹۷ متر طول دارد، هر ماه کار حفاری یک ایستگاه انجام می شود.

به گفته مهندس حمید سیادت موسوی فاز یک خط ۷ مترو از میدان بریانک تا بوستان گفت وگو در سال ۹۱ به بهره برداری می رسد و پس از آن به ترتیب میدان بریانک تا میدان ۱۷شهریور، بوستان گفت وگو تا میدان کاج و میدان ۱۷شهریور تا ورزشگاه تختی مورد بهره برداری قرار می گیرند.

گفتنی است این خط به طول ۲۷کیلومتر از میدان کاج در شمال غرب مسیر نواب تا ورزشگاه تختی در جنوب شرق تهران در قالب ۱۲۵ایستگاه امتداد دارد و روزانه ۶۷۰ هزار مسافر در این خط جابه جا می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *